2. Planowanie i strategia testów
Tematyka
-
-
Ta część przedstawia podejście do planowania, strategii i technik testowania oprogramowania, skupiając się na zapewnieniu jakości poprzez precyzyjne określanie celów, analizę ryzyk oraz wykorzystanie odpowiednich metod testowych. Omawia różnorodne techniki testowania, zarządzanie dokumentacją i dostosowanie procesów do dynamicznych warunków projektowych, ilustrując te zagadnienia praktycznymi przykładami z różnych branż. Materiał oferuje praktyczne wskazówki, które pomagają specjalistom skutecznie przeprowadzać testy i podnosić jakość oprogramowania.
-
[1] B. Homès, Fundamentals of software testing. John Wiley & Sons, 2024.[2] G. Fraser i J. M. Rojas, „Software testing”, Handbook of Software Engineering, s. 123–192, 2019.[3] R. Smilgin, Zawód tester. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018.[4] A. Roman, Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.[5] P. Ammann i J. Offutt, Introduction to software testing. Cambridge University Press, 2017.[6] T. Linz, Testowanie w procesie Scrum. Warszawa: Promise, 2016.[7] J. Sosnowski, Testowanie i niezawodność systemów komputerowych. Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang, 2015.[8] S. K. Singh i A. Singh, Software testing. Vandana Publications, 2012.[9] W. Malina i M. Szwoch, Metodologia i techniki programowania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.[10] J. Pan, „Software testing”, Dependable Embedded Systems, t. 5, nr 2006, s. 1, 1999.
-
Słownik opanowanych pojęć
-
W tym miejscu znajduje się krótkie podsumowanie treści kursu. Podsumowanie to ma na celu zwrócenie uwagi na elementy które powinny zostać zapamiętane i stanowią istotną część całości.