Autor modułu: Paweł Wnuk (pawel.wnuk@pw.edu.pl)

Przekazuję Państwu podręcznik do Zaawansowanego C++. Pisząc te materiały zakładałem, że jesteście już po pierwszym kursie programowania, że nieobce są Wam pojęcia zmiennych, pętli, procedur, klas, dziedziczenia, itp ... - choć niekoniecznie musicie to znać w standardzie C++, albo też - Wasza znajomość C++ jeszcze nie jest pełna. 

Celem materiałów jest ilustracja programowania właśnie w C++. Posiłkując się słowami twórcy języka: czyli Bijarne Stroumtroupa:

„... Pisanie dobrych programów wymaga inteligencji, smaku i cierpliwości . . . ”

Programowanie w C++ do najłatwiejszych nie należy - ale efekt końcowy - program - może należeć do tych najszybszych. By tak było - musicie znać specyfikę języka. Zaczniemy od omówienia typów danych, powiązań ze sprzętem, przypomnienia i rozszerzenia informacji o funkcjach. W drugiej części przedstawię Wam wprowadzenie do programowania obiektowego przy wykorzystaniu składni C++. Następnie pojawi się opis  tworzenia szablonów w języku C++, oraz ich podstawowe zastosowanie -  biblioteki STL i BOOST. Potem przejdziemy do elementów inżynierii oprogramowania – pewnie słyszeliście już o wzorcach projektowych – w ramach tego podręcznika dowiecie się, jak implementować wybrane z nich w języku C++. Pokażę Wam także, w jaki sposób można dynamicznie ładować fragmenty kodu w trakcie działania programu, co w rezultacie prowadzi do uzyskania mechanizmu powszechnie znanego jako wtyczki.

Materiały mogą dla części z Was być o tyle ciekawe - że ich autorem nie jest informatyk z wykształcenia. Jestem pracownikiem Instytutu Automatyki i Robotyki Politechniki Warszawskiej, a język programowania i samo programowanie - są dla mnie narzędziem do tworzenia oprogramowania do pracy w przemyśle, i jako takie postaram się Wam go opisać. 



Ostatnia modyfikacja: piątek, 30 maja 2025, 15:46