W ramach modułu zostaną przedstawione struktury złożone w postaci grafów, dzięki którym możemy modelować najrozmaitsze sieci połączeń, tak bardzo popularne w wielu dziedzinach codziennego życia. W ramach zawartych treści czytelnik zyska wiedzę dotyczącą trzech zasadniczych grup problemów grafowych: przeszukiwaniu grafu, wyznaczaniu najkrótszych ścieżek między wierzchołkami grafu, wyznaczaniu minimalnego drzewa rozpinającego w grafie. Omówione zostaną metody reprezentacji grafu w pamięci komputera w postaci listy sąsiedztwa oraz macierzy sąsiedztwa. W ramach modułu zostaną przedstawione oraz omówione najpopularniejsze algorytmu grafowe takie jak: algorytm Floyda-Warshalla, algorytm Dijkstry, algorytm A-star. 

słowa kluczowe: lista sąsiedztwa, macierz sąsiedztwa, przeszukiwaniu grafu, wyznaczanie najkrótszych ścieżek, algorytm Floyda-Warshalla, algorytm Dijkstry, algorytm A-star. 

Autor: Bartłomiej Fajdek

Ostatnia modyfikacja: wtorek, 1 lipca 2025, 11:54