Zgłoszone zagadnienia do omówienia na warsztatach
W ramach realizacji części e-learningowej zostały zgłoszone przez uczestników poniższe pytania. Zagadnienia zostaną omówione w trakcie warsztatów.
1. Czy interfejs systemu jest dostosowany do przeglądania na urządzeniach mobilnych?
2. Kilka możliwości (np. konstrukcji pytań) wymaga dodatkowych wtyczek. Jakie są ograniczenia platformy? Czy studenci mogą korzystać z Leona wszędzie - smartphone, laptop?
3. Czy możliwe jest dodanie interaktywnych elementów pozwalających na prowadzenie zajęć z języków programowania. Mam na myśli możliwość napisania przez studenta fragmentu kodu, który uruchomi się i zostanie automatycznie oceniony?
4. Czy wersja na urządzenia mobilne będzie oferowała taki sam zakres narzędzi i możliwości? Czy będzie istniała możliwość osadzenia albo modyfikacji zamieszczonych materiałów, czy też może wersja mobilna jedynie będzie wysyłała powiadomienia. Jednocześnie, pytanie o wymagania sprzętowe.
5. W jaki sposób zorganizować pracę w cyklach zajęć prowadzonych przez kilku nauczycieli (np. cykl składający się z wykładu, części laboratoryjnej, projektów), gdzie podział na zespoły studenckie jest różny w zależności od formy zajęć. Taki cykl zajęć wymaga często dość precyzyjnego podziału materiałów oraz ma różne formy zaliczania. Jak skutecznie zorganizować taki cykl dzieląc go na różne sekcje i aktywności. Jak przypisać materiały i zadania do odpowiednich części kursu, oraz jak zorganizować część projektową gdzie studenci mogliby współpracować pomiędzy grupami. Jak można oceniać poszczególne części kursu.
6. Kursy, które obejmują wykłady, laboratoria i projekty, wymagają zróżnicowanego podejścia do oceniania i udzielania informacji zwrotnej. Każdy typ aktywności może wymagać innego sposobu oceny i komunikacji z uczniami. Jak organizować system opinii od studentów, który uwzględnia różne formy zajęć, w tym wykłady, laboratoria i projekty oraz to, że niektóre z tych form prowadzone są przez wielu nauczycieli. Jak ustawiać terminy oceniania, które są różne w zależności od formy zajęć. W jaki sposób uwzględnić to że kolokwia zaliczające wykład pisane są indywidualnie przez każdego studenta, laboratoria odbywają się np w zespołach 2-osobowych, a projekty w zespołach 3-4 osobowych?
7. Jakie są najważniejsze różnice pomiędzy systemem Leon a wcześniej używanym klasycznym Moodle? Chodzi zarówno o funkcjonalność, łatwość obsługi, jak i możliwości dla nauczycieli i studentów.
8. Proszę o przykład testu offline, w szczególności karty odpowiedzi, w której komputer jest w stanie samodzielnie sczytać zaznaczoną odpowiedź (a,b,c,d). Co w przypadku pomyłki przez studenta na arkuszu odpowiedzi, czy jest możliwość wprowadzenia poprawki tak, by komputer sczytał poprawną odpowiedź?
9. Czy istnieje możliwość ustawienia, że student który opuści stronę testu online, nie może już na nią powrócić? Utrudnia to nie uczciwą pracę poprzez sprawdzanie odpowiedzi na innych stronach czy np. w czacie GPT.
10. Czy możliwe jest automatyczne sprawdzanie odpowiedzi z zadań otwartych?
11. Czy dane automatycznie synchronizują się pomiędzy systemami USOS a LeON gdy np. dziekanaty zmienią rozkład grup lub dodadzą studentów w trakcie trwania semestru?
12. Jak wystawiać oceny końcowe biorąc pod uwagę punkty za poszczególne ćwiczenia? Czy da się zrobić to automatycznie podając odpowiednią skalę ocen?
13. W jaki sposób najlepiej podzielić studentów na podgrupy oraz jednocześnie umożliwić im przesyłanie i ocenianie wspólnie przygotowywanych sprawozdań jak również prac indywidualnych?
14. Czy jest możliwość wystawienia oceny końcowej bazując na ocenach/punktacji cząstkowej? Czy możliwe jest automatyczne umieszczenie oceny końcowej w protokole.