2. Modelowanie oprogramowania
Tematyka
-
-
Autorzy: Michał Śmiałek, Kamil Rybiński
Niniejszy moduł wprowadza w tematykę wykorzystania modeli do opisu systemów oprogramowania. Przedstawia on podstawowe zasady modelowania obiektowego oraz ujednoliconą notację modelowania – język UML. Omówione są najważniejsze modele języka UML w podziale na modele struktury i modele dynamiki. W szczególności, przedstawione są szczegóły składni i semantyki modeli klas, komponentów, wdrożenia, przypadków użycia, czynności, maszyny stanów oraz sekwencji. Zarysowany jest również sposób wykorzystania tych modeli w procesie wytwarzania oprogramowania.
-
Model jest reprezentacją określonej rzeczywistości, która pomaga w zrozumieniu tej rzeczywistości. Konkretne przyczyny tworzenia modeli są tak różnorodne jak dziedziny w których modele są stosowane. Modelowanie obecne jest w większości dziedzin działalności człowieka, np. nauce, technice, edukacji czy sztuce.
-