Autorzy

Michał Śmiałek, Kamil Rybiński

Krótki opis

Niniejszy moduł wprowadza w tematykę wykorzystania modeli do opisu systemów oprogramowania. Przedstawia on podstawowe zasady modelowania obiektowego oraz ujednoliconą notację modelowania – język UML. Omówione są najważniejsze modele języka UML w podziale na modele struktury i modele dynamiki. W szczególności, przedstawione są szczegóły składni i semantyki modeli klas, komponentów, wdrożenia, przypadków użycia, czynności, maszyny stanów oraz sekwencji. Zarysowany jest również sposób wykorzystania tych modeli w procesie wytwarzania oprogramowania.

Słowa kluczowe

Modelowanie obiektowe, Unified Modeling Language (UML), zasady modelowania, modelowanie struktury, modelowanie dynamiki, model klas, model komponentów, model wdrożenia, model przypadków użycia, model czynności, model sekwencji, model maszyny stanów, modele w procesie wytwarzania oprogramowania.

Wiedza bazowa

Programowanie obiektowe – student potrafi programować w dowolnym języku obiektowym i rozumie podstawowe elementy składni i semantyki takich języków.

Poziom wiedzy MD – średni.

Cel stawiany studiującym

Celem modułu jest uzyskanie wiedzy na temat zasad modelowania, a także składni oraz semantyki najczęściej używanych modeli języka UML. Student powinien również zrozumieć rolę modelowania oprogramowania w procesie wytwarzania oprogramowania oraz potrafić zastosować odpowiednie modele we właściwych dla nich kontekstach.

Ostatnia modyfikacja: poniedziałek, 24 czerwca 2024, 13:04