Wyszukaj pojęcia używając tego indeksu

Specjalne | A | Ą | B | C | Ć | D | E | Ę | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | Ń | O | Ó | P | Q | R | S | Ś | T | U | V | W | X | Y | Z | Ź | Ż | Wszystkie

Strona:  1  2  (Dalej)
  Wszystkie

B

Błąd oprogramowania

Odstępstwo oprogramowania od ustalonej specyfikacji.


D

DevOps

Metoda automatyzacji inżynierii oprogramowania łącząca ze sobą fazy rozwoju (Dev) i obsługi (Ops). Podstawową zasadą metody DevOps jest stworzenie spójnego zestawu narzędzi, które w jak największym stopniu zautomatyzują powtarzalne i rutynowe czynności w całym cyklu życia kodu.


I

Inżynieria odwrotna

Odtworzeniu modelu projektowego (najczęściej – modelu klas) na podstawie kodu.


Inżynieria w przód

Przeniesienie projektu systemu opisanego modelami projektowymi do kodu.


M

Metamodel

Model służący do zdefiniowania składni modeli w określonym języku modelowania („model modelu”).  Metamodel najczęściej jest wariantem modelu klas języka UML. Każda meta-klasa w metamodelu wyraża jeden element składni języka modelowania.


N

Narzędzia komputerowego wsparcia inżynierii oprogramowania (CASE)

Narzędzia pozwalające usprawnić czynności związane z wieloma aspektami rozwoju oprogramowania: od zarządzania projektami informatycznymi, przez integrację powstających modułów i zarządzanie zmianami, po wsparcie dla modelowania systemów na różnych poziomach i ułatwianie implementacji.


P

Pluskwa

Usterka (błąd oprogramowania) umiejscowiona w kodzie programu i wynikająca ze zmęczenia, przeoczenia bądź nieuwagi programistów.


S

Scenariusz negatywny

Rodzaj scenariusza testowego, który ma na celu upewnienie się, że system nie wykazuje zachowań niezgodnych z wymaganiami (oprogramowanie nie wykonuje czegoś, co nie powinno być wykonane).


Scenariusz pozytywny

Rodzaj scenariusza testowego, który ma na celu zbadanie zachowania systemu, które jest pożądane z puntu widzenia wymagań użytkowników (oprogramowanie wykonuje coś, co powinno być wykonane).


Scenariusz testowy

Rodzaj testu akceptacyjnego lub integracyjnego, który polega na wykonaniu sekwencji kolejnych kroków interakcji użytkownika z systemem, prowadzących do uzyskania określonego efektu.



Strona:  1  2  (Dalej)
  Wszystkie