Bibliografia
Bibliografia do modułu 1. Wstęp, podstawowe operacje grafiki komputerowej
Bibliografia do Rozdziału 1.- Dix A.J., Finlay J.E., Abowd G.D., Beale R.: Human – Computer Interaction. Second edition. Prentice Hall 1998
- Hughes J.F., van Dam A., McGuire M., Sklar D.F., Foley J.D., Feiner S.K., Akeley K.: Computer Graphics, Principles and Practice, third ed., Addison-Wesley Publ. Co. 2013.
- Levine J.: Programowanie plików graficznych w C/C++. Translator 1994.
- Preece J., Rogers Y., Sharp H.: Interaction Design: Beyond Human – Computer Interaction. 6th ed. John Wiley & Sons, Inc 2023.
- Marschner St., Shirley P. i inni: Fundamentals of Computer Graphics. fifth ed. Taylor and Francis (CRC Press) 2021.
- Zabrodzki J. (red.): Grafika Komputerowa, metody i narzędzia, WNT 1994.
- Murray J.D., Van Ryper W.: Encyclopedia of Graphics File Formats. 2th ed. O′Reilly 1996.
- MacKenzie I. Scott: Human – Computer Interaction. An Empirical Research Perspective. Morgan Kaufmann (Elsevier) 2013.
- Hughes J.F., van Dam A., McGuire M., Sklar D.F., Foley J.D., Feiner S.K., Akeley K.: Computer Graphics, Principles and Practice. 3rd ed. Addison-Wesley Publ. Co. 2013.
- Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT 1990 (wydanie 2006 praktycznie niezmienione).
- Klette R., Rosenfeld A.: Digital Geometry: Geometric Methods for Digital Picture Analysis. Morgan Kaufmann 2004.
- Van Verth J.M., Bishop L.M.: Essential Mathematics for Games and Interactive Applications. 3rd ed. A K Peters 2015.
- Banachowski L., Diks K., Rytter W.: Algorytmy i struktury danych, Wydawnictwo Naukowe PWN 2018..
- Berg M. de, Kreveld M. van, Overmars M., Schwarzkopf O.: Geometria obliczeniowa, algorytmy i zastosowania, WNT 2007.
- Devadoss S.L., O'Rourke J.: Discrete and Computational Geometry. Princeton University Press 2011.
- Edelsbrunner H.: Algorithms in Combinatorial Geometry, Springer-Verlag 1987.
- Goodman J.E. O'Rourke J., Csaba D.T. (Editors).: Handbook of Discrete and Computational Geometry. Third Edition. Taylor & Francis Group (CRC Press) 2017.
- Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT 1990 (wydanie 2006 praktycznie niezmienione).
- Langetepe E., Zachmann G.: Geometric Data Structures for Computer Graphics, A K Peters. 2006.
- O'Rourke J.: Computational Geometry in C. 2nd Edition. Cambridge University Press 1998.
- Preparata F.P., Shamos M.I.: Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie, HELION 2003.
- Schneider P.J., Eberly D.H.: Geometric Tools for Computer Graphics, Morgan Kaufmann 2003.
- Hughes J.F., van Dam A., McGuire M., Sklar D.F., Foley J.D., Feiner S.K., Akeley K.: Computer Graphics, Principles and Practice, third ed., Addison-Wesley Publ. Co. 2013.
- Hoffmann G.: Application
of Quaternions, Technical Report, Technische Universität Braunschweig,
1978 (with formal changes in 2002 – 2014), http://docs-hoffmann.de/quater12012002.pdf
(dostęp 10.08.2024).
- Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT 1990 (wydanie 2006 praktycznie niezmienione).
- Lengyel E.: Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, third ed., Cengage Learning PTR. 2011.
- Bobic N.: Rotating
Objects Using Quaternions, (1998) Game Developer,
https://www.gamedeveloper.com/programming/rotating-objects-using-quaternions (dostęp 10.08.2024). - Schneider P.J., Eberly D.H.: Geometric Tools for Computer Graphics, Morgan Kaufmann 2003.
- Shoemake K.: Animating rotation with quaternion curves, ACM SIGGRAPH, vol. 19, No 3, 1985, pp. 245-254.
Ostatnia modyfikacja: czwartek, 12 września 2024, 17:37