Bibliografia do modułu 1.     Wstęp, podstawowe operacje grafiki komputerowej

Bibliografia do Rozdziału 1.
  1. Dix A.J., Finlay J.E., Abowd G.D., Beale R.: Human – Computer Interaction. Second edition. Prentice Hall 1998
  2. Hughes J.F., van Dam A., McGuire M., Sklar D.F., Foley J.D., Feiner S.K., Akeley K.: Computer Graphics, Principles and Practice, third ed., Addison-Wesley Publ. Co. 2013.
  3. Levine J.: Programowanie plików graficznych w C/C++. Translator 1994.
  4. Preece J., Rogers Y., Sharp H.: Interaction Design: Beyond Human – Computer Interaction. 6th ed. John Wiley & Sons, Inc 2023.
  5. Marschner St., Shirley P. i inni: Fundamentals of Computer Graphics. fifth ed. Taylor and Francis (CRC Press) 2021.
  6. Zabrodzki J. (red.): Grafika Komputerowa, metody i narzędzia, WNT 1994.
  7. Murray J.D.,  Van Ryper W.: Encyclopedia of Graphics File Formats. 2th ed.  ‎ O′Reilly 1996.
  8. MacKenzie I. Scott: Human – Computer Interaction. An Empirical Research Perspective. Morgan Kaufmann (Elsevier) 2013.
Bibliografia do Rozdziału 2.
  1. Hughes J.F., van Dam A., McGuire M., Sklar D.F., Foley J.D., Feiner S.K., Akeley K.: Computer Graphics, Principles and Practice. 3rd ed. Addison-Wesley Publ. Co. 2013.
  2. Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT 1990 (wydanie 2006 praktycznie niezmienione).
  3. Klette R., Rosenfeld A.: Digital Geometry: Geometric Methods for Digital Picture Analysis. Morgan Kaufmann 2004.
  4. Van Verth  J.M., Bishop L.M.: Essential Mathematics for Games and Interactive Applications. 3rd ed.‎ A K Peters 2015.
Bibliografia do Rozdziału 3.
  1. Banachowski L., Diks K., Rytter W.: Algorytmy i struktury danych, Wydawnictwo Naukowe PWN 2018..
  2. Berg M. de, Kreveld M. van, Overmars M., Schwarzkopf O.: Geometria obliczeniowa, algorytmy i zastosowania, WNT 2007.
  3. Devadoss S.L., O'Rourke J.: Discrete and Computational Geometry. Princeton University Press 2011.
  4. Edelsbrunner H.: Algorithms in Combinatorial Geometry, Springer-Verlag 1987.
  5. Goodman J.E. O'Rourke J., Csaba D.T. (Editors).: Handbook of Discrete and Computational Geometry. Third Edition. Taylor & Francis Group (CRC Press) 2017.
  6. Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT 1990 (wydanie 2006 praktycznie niezmienione).
  7. Langetepe E., Zachmann G.: Geometric Data Structures for Computer Graphics, A K Peters. 2006.
  8. O'Rourke J.: Computational Geometry in C. 2nd Edition. Cambridge University Press 1998.
  9. Preparata F.P., Shamos M.I.: Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie, HELION 2003.
  10. Schneider P.J., Eberly D.H.: Geometric Tools for Computer Graphics, Morgan Kaufmann 2003.
Bibliografia do Rozdziału 4.
  1. Hughes J.F., van Dam A., McGuire M., Sklar D.F., Foley J.D., Feiner S.K., Akeley K.: Computer Graphics, Principles and Practice, third ed., Addison-Wesley Publ. Co. 2013.
  2. Hoffmann G.: Application of Quaternions, Technical Report, Technische Universität Braunschweig, 1978 (with formal changes in 2002 –  2014),    http://docs-hoffmann.de/quater12012002.pdf (dostęp 10.08.2024).
  3. Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT 1990 (wydanie 2006 praktycznie niezmienione).
  4. Lengyel E.: Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, third ed., Cengage Learning PTR. 2011.
  5. Bobic N.: Rotating Objects Using Quaternions, (1998) Game Developer, 
     https://www.gamedeveloper.com/programming/rotating-objects-using-quaternions  ;
    (dostęp 10.08.2024).
  6. Schneider P.J., Eberly D.H.: Geometric Tools for Computer Graphics, Morgan Kaufmann 2003.
  7. Shoemake K.: Animating rotation with quaternion curves, ACM SIGGRAPH, vol. 19, No 3, 1985, pp. 245-254.

Ostatnia modyfikacja: czwartek, 12 września 2024, 17:37