Bibliografia do modułu 2.    Kreowanie wirtualnego świata

Bibliografia do Rozdziału 5.
  1. Carlborn J.B., Paciorek J.: Planar Geometric Projections and Viewing Transformations, Computing Surveys, Vol.10, No 4, Dec.1978, ss.465-502.
  2. Hughes J.F., van Dam A., McGuire M., Sklar D.F., Foley J.D., Feiner S.K., Akeley K.: Computer Graphics, Principles and Practice. 3rd ed., Addison-Wesley Publ. Co. 2013..
  3. Potmesil M., Charkravarty I.: A Lens and Aperture Camera Model for Synthetic Image Generation, Computer Graphics Vol. 15, No 3, 1981, Proc. SIGGRAPH’81, ss.297-306.
  4. Rokita P.: Problemy łączenia obrazów generowanych metodami grafiki komputerowej z obrazami rzeczywistymi. Prace naukowe. Elektronika. Politechnika Warszawska 2001.
  5. Salomon D.: Transformations and Projections in Computer Graphics, Springer Verlag 2006.
  6. Marschner St., Shirley P. i inni: Fundamentals of Computer Graphics. 5th ed., Taylor and Francis (CRC Press), 2021.
  7. Wojdała A., Gruszewski M., Olech R.: Real-Time Shadow Casting in Virtual Studio. Machine Graphics & Vision, IPI PAN Vol. 9, Nos.1/2, 2000, ss.315-329.
Bibliografia do Rozdziału 6.
  1. Hughes J.F., van Dam A., McGuire M., Sklar D.F., Foley J.D., Feiner S.K., Akeley K.: Computer Graphics, Principles and Practice. third ed., Addison-Wesley Publ. Co. 2013.
  2. Mortenson M.,E.: Geometric Modeling. 3rd ed.,  ‎ Industrial Press, Inc, 2006.
  3. Requicha A.G.: Representantions for Rigid Solids: Theory, Methods and Systems, Computing Surveys, Vol. 12, 1980, ss.437-464.
  4. Watt A., Watt M.: Advanced Animation and Rendering Techniques, Addison Wesley,1993.
  5. Watt A.: 3D Computer Graphics. third ed., Addison Wesley,2000.
  6. Zabrodzki J. (red.): Grafika Komputerowa, metody i narzędzia, WNT 1994.
  7. Ansari M. (ed.): Game Development Tools, CRC Press 2016. (rozdział o CSG).
  8. Stroud I., Nagy H.: Solid Modelling and CAD Systems: How to Survive a CAD System. Springer 2011.
Bibliografia do Rozdziału 7.
  1. Böhm W.: A survay of Curve and Surface methods in CAGD, Computer Aided  Geometric Design, Vol. 1. (1984), pp. 1-60.
  2. Bowyer A., Woodwark J.: Introduction to Computing with Geometry, online book http://www.johnwoodwark.com/inge/docs/icg.pdf ; (dostęp 10.08.2024).
  3. Farin G. (ed.): Handbook of Computer Aided Geometric Design, Elsevier 2002.
  4. Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT 1990 (wydanie 2006 praktycznie niezmienione).
  5. Kiciak P.: Podstawy modelowania krzywych i powierzchni. 3. wydanie.  Wydawnictwo Naukowe PWN 2019.
  6. Piegl L.: On NURBS: A Survey, IEEE Computer Graphics and Applications, Vol. 11, No 01, Jan, 1991, pp. 55 - 71.
  7. Watt A..: 3D Computer Graphics, Third Edition, Addison Wesley 2000.
  8. Watt A., Watt M.: Advanced Animation and Rendering Techniques, Addison Wesley 1993.
Bibliografia do Rozdziału 8.
  1. Barnsley M,F.: Fractals Everywhere. Academic Press 1988.
  2. Mandelbrot B.B.: The Fractal Geometry of Nature, W. H. Freeman and Co., 1982.
  3. Peitgen H.-O., Jürgens H., Saupe D.: Fraktale: granice chaosu. Cz. 1, Cz. 2. Wydawn. Nauk. PWN 2002.
  4. Prusinkiewicz P., Lindenmayer A.: The Algorithmic Beauty of Plants, http://algorithmicbotany.org/, Author’s electronic version of Springer Verlag book from 1996.   (dostęp 10.08.2024).
  5. Watt A., Watt M.: Advanced Animation and Rendering Techniques, Addison Wesley,1993.
  6. Watt A.: 3D Computer Graphics (third edition), Addison Wesley,2000.
Bibliografia do Rozdziału 9.
  1. Fiume E.L.: The Mathematical Structure of Raster Graphics, Academic Press Inc 1989
  2. Hughes J.F., van Dam A., McGuire M., Sklar D.F., Foley J.D., Feiner S.K., Akeley K.: Computer Graphics, Principles and Practice, third ed., Addison-Wesley Publ. Co. 2013.
  3. Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT 1990 (wydanie 2006 praktycznie niezmienione).
  4. Watt A.: 3D Computer Graphics, Addison-Wesley Publ. Co. 2000.


Ostatnia modyfikacja: czwartek, 12 września 2024, 17:38