Część 1. Wstęp, podstawowe operacje grafiki komputerowej
Pierwszy moduł jest wprowadzeniem do grafiki komputerowej. Po przedstawieniu dziedzin obejmujących techniki obrazowe (grafika, przetwarzanie obrazów i rozpoznawanie obrazów) oraz historii i zastosowań grafiki komputerowej, omówione są podstawowe zagadnienia przedmiotu. Podstawowe operacje rastrowe, elementy geometrii obliczeniowej jako narzędzie rozwiązywania problemów geometrycznych. Przedstawione są także współrzędne jednorodne i znormalizowane oraz zestaw ...
Część 2. Kreowanie wirtualnego świata
Drugi moduł obejmuje zagadnienia związane z modelowaniem obiektów oraz rzutowaniem świata trójwymiarowego na płaszczyznę. Uzupełnieniem jest eliminacja elementów zasłoniętych jako podstawowy mechanizm kreowania poprawnego widoku wirtualnego świata. Modelowanie obiektów obejmuje podstawowe zagadnienia związane z poprawnością i efektywnością opisu, metody opisu krzywych i powierzchni z wykorzystaniem odpowiednich równań parametrycznych, a także metody modelowania ...
Część 3. Światło, barwa i problemy renderowania
Moduł trzeci obejmuje zagadnienia związane z opisem rozchodzenia się światła w wirtualnym świecie. Przedstawione są podstawowe zasady opisu światła i barwy oraz budowa i właściwości percepcyjne zmysłu wzroku. Przedstawione są modele opisu odbicia światła od powierzchni materiału oraz metody rozwiązania zagadnienia oświetlenia globalnego: metoda śledzenia promieni (ray tracing) oraz metoda energetyczna (radiosity).
Część 4. Dążenie do realizmu
Moduł czwarty zawiera podstawowe zagadnienia związane z dążeniem do
realizmu przy tworzeniu grafiki komputerowej zarówno statycznej jak i
dynamicznej. Omówione są zagadnienia budowania i nakładania tekstur oraz
problemy percepcji złożonych obrazów rastrowych. Omówione są podstawy animacji
komputerowej z uwzględnieniem technik przechwytywania ruchu (motion capture)
oraz problemy percepcji obrazów ruchomych.