1. Podstawowa składnia języka
Moduł jest poświęcony omówieniu składni języka C++. W tej części zwrócono uwagę na formalny sposób zapisu kodu programu w języku C++. Przedstawiono typy danych dostępne w języku. Omówiono sposób przechowywania danych, zasady konwersji jawnej i niejawnej. Przedstawiono i opisano operatory stosowane w języku C++. Omówiono dostępne instrukcje i pętle wraz z przykładami implementacji. Moduł kończy się przedstawieniem możliwości definiowania i wykonywania funkcji / ...
2. Obiekty i klasy
Moduł omawia możliwości programowania obiektowego i zorientowanego obiektowo przy wykorzystaniu C++. Zaczyna się od wprowadzenia paradygmatu programowania obiektowego, oraz przedstawienia podstawowej składni definicji klas i obiektów. Przedstawiono ochronę danych w klasach, zasady dostępu do pól, konstruktory i destruktory. Pokazano przykład hermetyzacji danych. Omówiono metody i pola statyczne w klasach. Przedstawiono zasady zapisu dziedziczenia prostego i wielokrotnego, ...
3. Szablony
Moduł o szablonach języka C++ prezentuje kluczowy mechanizm, który umożliwia programistom pisanie ogólnych, generycznych funkcji i klas. Szablony pozwalają zapisywać algorytmy niezależnie od typu danych na których operują, co zwiększa elastyczność i ponowne wykorzystanie kodu. Omówiono składnię szablonów funkcji i klas, pokazując, jak definiować ogólne algorytmy i struktury danych. Szablony pozwalają na dynamiczne generowanie kodu dla różnych typów danych, co prowadzi do ...
4. Zastosowania
Na początku tego modułu zamieszczono opis możliwości podstawowych elementów biblioteki STL, prezentując kluczowe narzędzie, które ułatwia programistom pracę z zaawansowanymi strukturami danych i algorytmami. STL to zestaw gotowych szablonów klas i funkcji, które znacznie ułatwiają pisanie efektywnego i modularnego kodu. Omówiono główne komponenty STL, takie jak kontenery (np. vector, list, map), algorytmy (np. sortowanie, wyszukiwanie, transformacja) oraz iteratory, które...