Słownik opanowanych pojęć
Słownik opanowanych pojęć
Specjalne | A | Ą | B | C | Ć | D | E | Ę | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | Ń | O | Ó | P | Q | R | S | Ś | T | U | V | W | X | Y | Z | Ź | Ż | Wszystkie
F |
---|
FunkcjaBlok kodu, który wykonuje określone zadanie i może być wielokrotnie wywoływany w programie. Funkcja może przyjmować argumenty i zwracać wynik. | |
Funkcja inlineFunkcja, której kod jest rozwijany bezpośrednio w miejscu wywołania, zamiast tworzenia nowego wywołania funkcji, co może przyspieszyć działanie programu w przypadku małych funkcji. | |
Funkcja rekurencyjnaFunkcja, która wywołuje samą siebie, dopóki nie spełni określonego warunku zakończenia. | |
Funkcja voidFunkcja, która nie zwraca żadnej wartości. Służy do wykonywania działań, które nie wymagają zwracania wyniku. | |
Funkcja z parametramiFunkcja, która przyjmuje dane (argumenty) przekazywane podczas jej wywołania. | |
Funkcja z referencjami jako parametryFunkcja, która przyjmuje parametry przez referencję, co pozwala na modyfikację zmiennej przekazanej do funkcji. | |
Funkcja zwracająca wartośćFunkcja, która po wykonaniu swojego zadania zwraca wynik o określonym typie. | |
Funkcje przeciążoneFunkcje o tej samej nazwie, ale różnych typach lub liczbie parametrów. Kompilator wybiera odpowiednią funkcję na podstawie parametrów przekazanych podczas wywołania. | |
G |
---|
Generowanie liczb losowychProces uzyskiwania losowych wartości, np. za pomocą funkcji | |