Wyszukaj pojęcia używając tego indeksu

Specjalne | A | Ą | B | C | Ć | D | E | Ę | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | Ń | O | Ó | P | Q | R | S | Ś | T | U | V | W | X | Y | Z | Ź | Ż | Wszystkie

K

Klasa

Opis grupy obiektów, które mają taki sam zestaw właściwości oraz sposób zachowania. Klasę reprezentujemy za pomocą prostokąta z nazwą.


Klasa abstrakcyjna

Klasa na tyle ogólna, że nie posiada z zasady żadnych obiektów będących jej instancjami. Nazwa klasy abstrakcyjnej zapisana jest kursywą.


Komponent

Reprezentacja podsystemu realizującego pewien fragment funkcjonalności całego systemu. Komponent oznaczany jest za pomocą prostokąta z nazwą (jak klasa) i dodatkową ikoną komponentu.


Kompozycja

Rodzaj agregacji, który reprezentuje związek pomiędzy całością a jej integralnymi częściami. Kompozycja oznaczana jest podobnie jak agregacja, przy czym romb jest wypełniony.


Komunikat

Prośba obiektu o wykonanie usługi przez jakiś obiekt lub odpowiedź na tą prośbę.


Komunikat asynchroniczny

Rodzaj komunikatu przesyłanego między obiektami, który nie powoduje zawieszenia działania obiektu wysyłającego komunikat. Komunikat asynchroniczny rysujemy jako strzałkę ze standardowym grotem (bez wypełnienia).


Komunikat synchroniczny

Rodzaj komunikatu przesyłanego między obiektami, który powoduje zawieszenie działania obiektu wysyłającego komunikat do czasu otrzymania komunikatu zwrotnego. Komunikat synchroniczny rysujemy jako strzałkę z wypełnionym grotem.


Komunikat zwrotny

Rodzaj komunikatu powiązanego z komunikatem synchronicznym, który jest przesyłany jako odpowiedź (odwrotnie niż komunikat synchroniczny). Komunikat zwrotny rysujemy jako strzałka przerywana.


Krotność (liczność)

Określenie liczby obiektów danego typu (klasy), które mogą być połączone z innym obiektem lub zawarte w innym obiekcie. Krotność podajemy jako zakres możliwych wartości.