Słownik opanowanych pojęć
Słownik opanowanych pojęć
Specjalne | A | Ą | B | C | Ć | D | E | Ę | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | Ń | O | Ó | P | Q | R | S | Ś | T | U | V | W | X | Y | Z | Ź | Ż | Wszystkie
T |
---|
Typ bez znaku (unsigned)Modyfikator typu, który sprawia, że zmienna może przechowywać tylko liczby nieujemne (bez znaku). | |
Typ danychKategoria wartości, jaką zmienna może przechowywać, definiująca rodzaj danych oraz operacje, jakie mogą być na nich wykonywane (np. liczby, tekst, wartości logiczne). | |
Typ logiczny (bool)Typ danych, który przyjmuje jedną z dwóch wartości: | |
Typ napisowy (string)Typ danych przechowujący ciągi znaków, czyli napisy. W C++ można korzystać z klasy | |
Typ voidSpecjalny typ danych, oznaczający brak wartości. Wykorzystywany głównie jako typ zwracany przez funkcje, które nic nie zwracają, lub jako wskaźnik ogólny. | |
Typ wyliczeniowy (enum)Typ danych, który umożliwia definiowanie zmiennych o określonym zbiorze nazwanych wartości. Każda wartość ma przypisaną liczbę całkowitą. | |
Typ zmiennoprzecinkowy (float, double)Typy danych przechowujące liczby rzeczywiste (z częścią dziesiętną), używane do przechowywania liczb z większą precyzją. | |
Typ znakowy (char)Typ danych przechowujący pojedyncze znaki (litery, cyfry, symbole) kodowane według standardu ASCII lub Unicode. | |
Typy całkowite (int, short, long)Typy danych przechowujące liczby całkowite (dodatnie, ujemne lub zero). Różnią się zakresem wartości, jakie mogą przechowywać. | |